امر به معروف و نهی از منکر سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی برای آینده است
کد خبر: 3920743
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

امر به معروف و نهی از منکر سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی برای آینده است

استاندار گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌هایی دینی و دارای ساز و کار و ساختار متناسب با مقتضیات روز جامعه دانست و ادامه داد: هرچه در این مسیر فرهنگی و معنوی هزینه شود، بسیار ارزشمند است؛ چراکه در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 13 شهریورماه در دیدار با دبیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، به اثرگذاری نهضت امام حسین(ع) در طول تاریخ اشاره و دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پیام قیام عاشورا ذکر کرد.

وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشوری زندگی می‌کنیم که حاکمیت و دولت آن برگرفته از معرفت الهی و اسلام ناب محمدی(ص) بوده و پرچم اسلام و شیعه را در دنیا به اهتراز درآورده ایم.

استاندار گیلان امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌هایی دینی و دارای ساز و کار و ساختار متناسب با مقتضیات روز جامعه دانست و ادامه داد: گیلانیان ولایتمدار و معتقد با فرهنگی اصیل و غنی در انجام امر به معروف و نهی از منکر از آمادگی برخوردارند و هرچه در این مسیر فرهنگی و معنوی هزینه شود، بسیار ارزشمند است؛ چراکه در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

زارع یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در بحث‌هایی همچون پسماند، محیط زیست، منابع طبیعی، حقوق شهروندی و دیگر موضوعاتی از این قبیل به عنوان معروف مصداق دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم سازی مشارکت مردم در مسیر امر به معروف و نهی از منکر، بیانات امیرالمومنین علی(ع) در همه زمان‌ها را چراغ راه بشریت دانست و گفت: تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مورد تاکید بوده که برگرفته از نصایح آن امام است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت در تقویت کارآمدی و بالندگی بیشتر نظام موثر بوده و در این راستا نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن نیز از ظرافت‌های خاصی برخوردار است.

وی استفاده از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد در مسیر اجرای این فریضه را اثرگذار دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت، سایر قوا و حاکمیت همواره راهگشاست و هر مسئولی از نقد عالمانه، منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند؛ چراکه این موضوع به معنای مچ‌گیری نیست، بلکه نشان از حمایت و همراهی دارد.

زارع، به آمادگی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران برای همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی بیشتر شاهد اجرای این فریضه‌ها و اثرگذاری به عنوان استان برتر در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha